Monday, June 25, 2012

Goal!

oh jyeah! Italy made it to the semifinals :))..so..eh jap,of course I won't be typing about euro2012.hek!

Saja lah,nak bagitau kat semua yang my final lagi 4 hari..WHAt!!!4!!!dang.esok memang kena start read up on Environmental Impact assessment.

30/6- EIA
5/7-Numerical Modelling in geomechanics
7/7- Operational research
and not forgetting..Site investigation test on 28/6..woah.memang ini total last minute.

Oh.Since almost all my friend dah start masuk career world,Mint ada jugak terfikir nak cari kerja,then part-time buat my master.Tapi bila fikir banyak-banyak kali.Alah,lagi setahun fully concentrate on studies will bring no harm kut?..kan??

Secara kasar,InsyaAllah,I kena start apply for jobs around 1 year from now.So most probably,I step into career world dalam tahun 2014...(malunye!!dah waayyyyyyyy tercicir than my friends.hish)
Itupun kalau my master dah berjaya ditamatkan.Oh,fyi,gaji graduate master and degree have no difference.Like seriously.

tahun 2014,I'm 26 years old.Wuish,agak2 by that time dah ada pasangan hidup ke?..well,we'll see...My instinct strongly says that,"Mint,you are still single at that time"....Ok,so kena ada backup plan lah.

Rancangan jangka masa pendek: End this semester and get super excellent results.A+ for every subject,at least a B,sebab if below B then dah consider fail.Choi!..xnak B lah...nak B+ at least.
Rancangan jangka masa in between pendek and panjang: Finish my master and start cari my own income.Enough of mama and baba,its time to pay them back.(pity them,at the age of 50+, still tak merasa duit dari anak..hahaa)
Rancangan jangka masa panjang: By 30,kalau hidup masih bersendiri..enjoy life,,Jom buat PhD!!

hah!..Kira I've set some goals lah.eventhough macam kabur-kabur je.Anyway...Lets hope for the best.InsyaAllah.

Have a nice day ahead everyone!..

Toodles.

p/s:Oh,nowadays I keep on dreaming of having my own  petrol station.Business yang menguntungkan right??

4 comments:

Unknown said...

no lah bai. petrol station tak menguntungkan pon. wa buat kerja untuk caltex and shell. i know the situation.

wa rasa wa nak bukak pusat cuci kereta.hahah

mint said...

but then...by hook or by crook.orng still kena isi minyak.hahahaha.

Anonymous said...

keuntungan dari orang isi minyak sangaaaaaaaaaaaaaaaat sikit. lu kena depends ngan varieties shop lu. serious.haha



Jac

mint said...

haha..gler serious lu bai.haha..tp tu plan klu wa dh berjaya at the agge of 30.hahaha.

Labels